لاریجان و آیین نوروزی
همه می آیند همه آنانکه به روستای پدریم (آخا) وابسته اند, از راه دور و نزدیک, می آیند تا عید را در دیار اجدادشان جشن بگیرند.
دقایقی قبل از تحویل سال هر خانه نماینده ای (مارمه) با سینی هفت سین راهی مسجد محل می کند, تفنگ داران روستا لحظه تحویل سال نو را اعلام می کنند, مارمه ها در مسجد نوروز را به یکدیگر تبریک می گویند و نوید عید را به منزل می برند و مژدگانی می گیرند.
اهالی محل به صورت دسته جمعی به دید و بازدید می روند, ابتدا خانواده هایی که در آن سال عزیزی را از دست داده اند و خانواده های شهدا, و سپس از اولین خانه محل, خانه به خانه عید دیدنی می کنند و تخم مرغی عیدانه می گیرند.
نوازندگان می نوازند و خوانندگان می خوانند
روز سیزده فروردین در میان جشن شکوفه ها و مستی پرندگان پایکوبی می کنند, زن و مرد, پیر و جوان بازی سنتی تپ چو را انجام می دهند, بر روی شاخه های بلند درختان گردو تاب می بندند و آش رشته ای که نگو و نپرس.







شما هم از آیین نوروزیتان بگویید.
گروه کوهنوردی فرهنگسرای بهمن در سال 1374 با همت عده ای از علاقه مندان به طبیعت تأسیس گردید.واز سال 1386 به عنوان زیر مجموعه کانونها و تشکلهای مردمی شهرداری تهران به صورت نهادی مردمی ، غیردولتی و غیر انتفاعی با هدف گسترش فرهنگ کوهنوردی و طبیعت گردی در بین آحاد مردم به فعالیت خود ادامه می دهد .حاج محمدعلی تاجبخش ازسال 86 به مدت دو سال دبیر کانون بودند. از تاریخ 89/11/3 آقایان اکبر محمدی، عبدالله هاشم زاده، قدیر جهاندیده و خانم نازنین یغمایی هیئت مدیره و آقای مجید حسین پور دبیر کانون می باشند.